Kilka rad dla (początkujących) blogerek.

sobota, 9 sierpnia 2014

Hello! 
Jak w pisałam w poprzednim poście Ania (klik) zainspirowała mnie do kilku postów, w tym także i dzisiejszego, w którym postanowiłam napisać kilka rad dla początkujących blogerek, ale i nie tylko. Wszystkie rady będą opisane z mojego doświadczenia i niektóre z nich na moim przykładzie. Wszystko to co przeczytacie w tym poście tyczy się mojego gustu co do innych blogów. Każdy z was czytających może mieć inne zdanie co do niektórych poruszonych niżej kwestii. Jednak czy tak będzie to się okaże. Ja tymczasem zapraszam was do czytania moich rad. ;)
Wygląd
Moim zdaniem powinien być on przejrzysty i bez żadnych problemów czytelny dla odbiorców. Dużo osób decyduje się na klasyczne kolory przygotowując design na swojego bloga takie jak biel i czerń, przełamany ewentualnie jakimś innym jednym kolorem, który ładnie współgra z resztą. Moim zdaniem jest to bardzo dobre i klasyczne połączenie, które sprawdza się w całej blogsferze.


Estetyka pisania
Jedna czcionka na post. Nie cierpię, gdy widzę w poście każde zdanie pisane inną czcionką, a zdarzało mi się wchodzić na takie blogi.. Niestety! Kolor czcionki także nie może być "z kosmosu". Niektóre blogerki, gdy żarówiaste kolory stały się bardziej modne, zaczęły stosować je w blogach. Czasami nawet, gdy gryzły się one z tłem i w ogóle nie pasowały do bloga. Post powinien być pisany czytelną czcionką i jej kolorem. Oczywiście, aby post nie był nudny od czasu do czasu można jakiś wyraz czy zdanie napisać innym kolorem żeby podkreślić jego wagę. Jednak pamiętajcie o tym, by nie robić tego zbyt często. Co do estetyki posta, to sama przekonałam się na swoim przykładzie, że lepiej jest stosować wyjustowanie tekstu niż jego wyśrodkowanie, ponieważ jest do przyjemniejsze dla oka. Nie zapominajcie także o poprawnych zasadach ortografii i interpunkcji, bo chyba nikt nie lubi czytać blogów, gdzie na każdym kroku robione są błędy typu "Rodzice kupili mi psa kturego nazwe Max". To aż samo podkreśla się na czerwono. :( A, i zapomniałam bym o czymś co naprawdę razi w oczy - duża liczba emotikonów. Postom typu "Hej misiaczki :* :* :* Byłam dziś w kinie z moimi psiapsiółkami <3 Było naprawdę super extra cool ;))))) :D" mówię stanowcze NIE!

Zdjęcia
Jak dla mnie zdjęcia nie muszą być perfekcyjne, bo wiadomo, że nie każdy ma najlepszej rangi aparaty. Jednak powinny być one przynajmniej przyzwoitej jakości Ha, ciekawe co może powiedzieć o tym osoba, która też dodaje zdjęcia złej jakości... No cóż nie ukrywam, że zdjęcia na moim blogu nie zawsze są dobre, bo sama o tym wiem i ta świadomość jest moim plusem w takiej sytuacji, bo jednak czasami wolę dodać swoje zdjęcie słabej jakości niż ukradzione z innego bloga. Moim zdaniem w każdym poście powinny znaleźć się jakieś zdjęcia bądź obrazki z internetu, ponieważ wtedy post wygląda dużo lepiej. Osobiście wolę, gdy zdjęcia na blogu są powiększone do rozmiaru: duże bądź bardzo duże. Wtedy lepiej mi się je ogląda.

Obserwatorzy i komentarze
Zastanów się czy chcesz prawdziwych czytelników czy tylko jak największą liczbę obserwatorów. Jeżeli zależy Ci na prawdziwych czytelnikach to nie baw się obserwację za obserwację, bo to tylko puste nabijanie liczby czy napisie "obserwatorzy" bądź "czytelnicy". Sama na początku nie znając aż tak dobrze środowiska blogowego bawiłam się w to, jednak później stwierdziłam, że to nie ma sensu, bo wolę mieć mniejsze grono prawdziwych czytelników niż większą liczbę 'pustych obserwatorów' (bez urazy, dla wszystkich bawiących się w obs = obs). Nie należy też na siłę zdobywać obserwatorów pisząc komentarzy typu: "Fajny blog, zajrzyj do mnie i zaobserwuj". Takim zachowaniom mówię stanowcze i zdecydowane NIE! Przeczytajcie najpierw post, skomentujcie go zgodnie z tematem, odpowiedzcie za pytania, które być może autor/autorka zadała i wtedy możecie podać link do bloga. Podając link możecie użyć kodu, który zdecydowanie lepiej wygląda w komentarzu niż cały link. Kod ten to:
<a href="LINK DO BLOGA">TEKST, który inni mają widzieć (np. blog -> klik)</a>



Bądź sobą!
Tak brzmi moja moja ostatnia rada dla każdego, kto pisze bloga. Pamiętaj, że aby ktoś polubił Ciebie i twojego bloga nie możesz nikogo udawać, bo udając kogoś innego nigdy nie będziemy prawdziwi dla czytelników. Trzeba pamiętać, żeby w swoją pracę wkładać wiele serca, a czytelnicy to na pewno zauważą i docenią. ;)

Mam nadzieję, że chociaż trochę moje rady pomogły wam w dopracowaniu swoich postów czy blogów. Jeżeli mi się to udało to bardzo się cieszę z tego powodu, a jeżeli nie no to cóż, mówi się trudno i żyje się dalej. Nie należy się poddawać po małej porażce. Tak, to jeszcze jedna moja rada dla początkujących blogerów. ;)

Mam aktualnie głowę pełną pomysłów na posty. Co wy na to abym dodała w jednym z następnych postów recenzję jakiegoś filmu? Czekam na wasze odpowiedzi w komentarzach. 

Trzymajcie się i do napisania! ♥ 


8 komentarzy:

  1. Świetne rady, bycie sobą w blogowaniu jest naprawdę ważne.
    Z większością się zgodzę, też nie dodaję świetnej jakości zdjęć przecież w zdjęciach liczy również się pomysł nie sama jakość.

    mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne rady :) a jak ma się dobry pomysł i dobrze się robi, to co się robi to i tak obserwatorzy będą :)

    mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne rady :) Cieszę się, że takie posty spotykam dość często, bo jestem początkującą bloggerką i mogę sobie porównać, kto jakie zdanie ma na dany temat, wyciągnąć z tego wnioski i zastosować u siebie :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne rady! Ja wszystkie te, które opisałaś staram się stosować u siebie i chyba na razie całkiem nieźle mi idzie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. estetyka pisania to to o czym zapomina wielu blogerów, a szkoda ;c

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne rady :)
    dla mnie najważniejszy jest wygląd bloga i czcionka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny blog. Wspaniały wygląd. Widać, że masz wyczucie stylu. Bardzo podoba mi się ten post i na pewno będę wpadać częściej! ;*
    Zapraszam do mnie http://rebellleflour.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia